Pokud se i v létě chcete udržet v kondičce nebo se právě nyní potřebujete dostat do formy, proč byste se měla potit ve vydýchaném fitku nebo tělocvičně, když je venku tak krásně? V létě lze venku provozovat řadu sportů a mnohé z nich nemusíte vnímat jako mučení, ale zábavu. Je radost vytáhnout kolo a projet se přírodou nebo zajezdit si na kolečkových bruslích. Které sporty tedy můžete v létě provozovat, aniž byste měla pocit, že své tělo tolik namáháte a udržet se tedy v kondici bude snadné?

Sport vás musí bavit

Při sportování je důležité, aby vás pohyb bavil a měla jste z něj radost. Právě cvičení ve fitku nemusí bavit každého. Proto je léto ideálním ročním obdobím, kdy se můžete přirozené hýbat a provozovat mnoho outdorových aktivit, u kterých zároveň hubnete. Tělo začne spalovat kalorie zhruba po 20-30 minutách dané aktivity. Pokud tedy chcete zhubnout, měla byste u dané činnosti vydržet více, než 30 minut, třeba alespoň hodinku. Přičemž to, zda hubnete nebo ne ovlivňuje rovněž zátěž, vaše kondice, věk, hmotnost i váš metabolismus. Podívejme se na 3 oblíbené sporty a popišme si jejich výhody a nevýhody.

Na sport se vhodně oblečte

Ještě před tím, než si povíme, který sport byste mohla v létě provozovat, abyste zhubla, nesmíme opomenout to, že je potřeba se na sportovní aktivity řádně obléci. Základ tvoří obuv, která by měla být pevná, aby měly nohy potřebnou oporu a cítila jste se v nich pohodlně. Oblečte si stylové tričko s potiskem nebo bez potisku. Na tom nezáleží, ale i při sportu přeci můžete vypadat krásně, že? Nejlépe volte bavlněné nebo jiné materiály, které dobře sají pot. Dále si vezměte třeba pohodlné kraťasy nebo tepláky. Neměly by vás nikde tlačit, škrtit apod. Při chladnějším počasí nezapomeňte na mikinu. Dejte se vlasy např. do culíku, aby vás při sportu neomezovaly. Pokud nemáte žádné vhodné oblečení, které byste na sport využila, tak si nějaké pořiďte. Jestliže bys ráda zakoupila třeba nové triko nebo mikinu, klikni zde.

Jízda na kole

V létě mnozí opráší svá kola a podnikají mnoho cyklistických výletů. Jízda na kole je rozhodně výborný způsob, jak se nenuceně hýbat, užívat si krásného počasí, shodit přebytečná kila a dostat se do kondice. Na kole se začnou spalovat tuky přibližně po 20 minutách, přičemž šlapání na kole vydržíte jistě určitě mnohem déle, než-li třeba běh. Výhodou je to, že nezatěžujete tolik pohybový aparát. Jízda na kole však není zcela ideální po ty z vás, co máte sedavé zaměstnání, neboť opět sedíte na kole. Pro vás je vhodnější plavání, chůze, míčové hry, pálkové sporty, prostě takové aktivity, u nichž se nesedí a vy tak protáhnete celé tělo.

Míčové a pálkové sporty

Již jsme zmínili, že ženy, které mají sedavé zaměstnání, by si měly vybrat sport, u kterého se nesedí. Zahrajte si badminton, tenis nebo třeba plážový volejbal. U těchto sportů se celé krásně protáhnete a samy se jistě budete divit, jak se zapotíte. Všechny tyto sporty jsou kolektivní, takže se i dobře pobavíte s přáteli a v podstatě vám ani nepřijde, že se hýbete. Hubnutí hrou jde samo a výhodou je to, že u sportů, které vás baví vydržíte mnohem déle. Pro někoho může být nevýhodou to, že tyto sporty nemůžete provozovat jako jednotlivec a potřebujete alespoň jednoho partnera, který si s vámi zahraje. Výjimku může tvořit tenis, ale to pouze tak, že si budete pinkat o zeď. Jestliže nemáte dostatečnou výbavu na tyto sporty, podívejte se např. na lukasport.sk a pořiďte si třeba badmintonové pálky nebo raketu.

badminton vás prožene, ale zažijete kupu srandy

In-line brusle

V poslední době je rovněž velice oblíbené in-line bruslení. Je vhodné zejména pro ty z vás, co jste utrpěly např. nějaké zranění v oblasti kotníku a tudíž pro vás nepřipadá v úvahu běh. Jízdou na kole si procvičíte problematické partie, jako je zadek a stehna. Abyste však hubla je potřeba, abyste vyvíjela určitou aktivitu. Nestačí se pouze vozit. Jak tedy poznáte, že spalujete tuky? Vodítkem pro vás může být pocení a zrychlený dech. Nevýhodou in-line bruslení je to, že se jedná o poměrně nebezpečnou aktivitu, při které můžete snadno upadnout, takže nezapomeňte na chrániče. Při jízdě jsou rovněž značně namáhána bedra, takže jestliže vás bolí, raději si zvolte jinou aktivitu.

kolečkové brusle jsou zábava