ilustrační foto2Mnoho lidí se už přesvědčilo o tom, že prozíravou volbou tiskárny a spotřebního materiálu lze na jejím provozu ušetřit i značné finanční částky. Tiskové zařízení se vybírá mnoha způsoby. Nejčastější dělení je podle následného použití na faxy, plotry pro velkoplošný tisk, kopírky, multifunkční zařízení a tiskárny. Ty mohou být inkoustové, laserové, s LED technologií, jehličkové, na tuhý vosk, speciální a tak dále.

Druhou možností je výběr tiskárny podle výrobce, kterého preferujete – Brother, Canon, Epson, HP, OKI, Kyocera, Lexmark, Minolta, Samsung, Xerox a dalších zhruba 40 značek.

Dvě hlavní otázky před koupí tiskárny

Pokud byste se při volbě tiskárny spletli, může vás to v budoucnu stát hodně peněz. Proto je důležité ujasnit si především:

  1. Co všechno má tiskárna umět? Potřebujete převážně černobílý tisk tabulek a textů, nebo chcete rychle a kvalitně tisknout rodinné fotografie? Jste malá firma, která toto zařízení využije jen příležitostně, nebo denně tisknete desítky až stovky různých propagačních materiálů?
  2. Kolik stránek ročně (měsíčně) vytisknete? Při velkém množství vytištěných materiálů stojí roční provoz levné tiskárny skoro tolik, kolik činila její pořizovací cena. Oproti tomu je zbytečné kupovat drahé zařízení kvůli vytištění několika desítek listů textu měsíčně. Stejně všechny tiskárny zhruba za 3 roky morálně zestárnou, a trh zase nabídne novinky výhodné kvalitou i cenou.

Doporučení „na míru“

Jestliže se nechcete zabývat náročným posuzováním funkcí, cen cartridge, tonerů a samotných tiskáren, využijte jednoduchou online aplikaci, která vám individuálně spočítá náklady a vytipuje takové tiskové zařízení, které bude sloužit co nejlépe právě vaší kanceláři nebo domácnosti.

Hlavním cílem této služby, se kterou se snoubí i okamžité dodání zboží, je úspora finančních prostředků klientů za provoz tiskových zařízení. Její výhody poznala například paní Alena G., která uvádí: „Tiskneme hodně, a když pomyslím, kolik jsme předtím za 2 roky zaplatili za spotřební materiál, je mi z toho nanic. Tento kontakt je pro nás opravdu důležitý.“