Starým pravidlem je, že pokud cokoli prodáváte, ať už to jsou zboží či služby, je potřeba, abyste o tom dala světu vědět. Na silném konkurenčním trhu musíte být vidět, abyste mohla být úspěšná a vaše podnikání přinášelo zisky. Nespoléhejte na to, že si vás lidé najdou sami a vytěžte co nejvíce ze svého potenciálu. Je tedy nutné se zaměřit na některé prvky marketingového mixu a se svými i potenciálními klienty komunikovat.

Příležitost nabízí podpora prodeje

Vhodnou formou marketingové komunikace je přímá podpora prodeje, která nabízí skvělou příležitost, jak se o vašich výrobcích či službách mohou ostatní dozvědět. A zejména potenciální zákazníci, které tak můžete naklonit na vaši stranu. Principem je přímý kontakt s produktem či službou, přičemž si mohou výrobek lidé ochutnat, vyzkoušet, prohlédnout, osahat a v podstatě se s ním seznámit. Podpora prodeje je zaměřena na konečné spotřebitele a stimuluje okamžitý prodej. Když si může potenciální zákazník zboží prohlédnout a vyzkoušet, jak funguje, je téměř na 100% jasné, že si jej posléze také zakoupí.

Jaké formy podpory prodeje využít?

Podpora prodeje může být prováděna prostřednictvím několika nástrojů a různými způsoby. Zmiňmě např. slevové kupóny, cenové stimuly, promo akce, soutěže, prezentační systémy jako jsou výstavní stěny, promo stánky apod. Každý z nich vyžaduje profesionální zpracování, aby bylo možné prostřednictvím těchto nástrojů působit na ty správné smysly a zasáhnout požadovanou cílovou skupinu.

Nechte si zhotovit prezentační systémy

Základ úspěchu každé firmy představují prezentační systémy, které jsou zastoupeny promo stánky, výstavními stěnami, roletovými stojany, bannery, stojany na letáky, reklamními poutači, POP stolky, reklamními rámy a dalšími. Výhody přináší ty přenosné, které můžete variabilně postavit tam, kam potřebujete. Důležitá je originalita, která vyvolá u kolemjdoucích zájem a stáhne jejich pozornost.

Uspořádejte promo akce

Jestliže chcete zasáhnout opravdu široké spektrum lidí, uspořádejte promo akci, při které budou vaši potenciální zákazníci v přímém kontaktu s vašimi produkty. Promo akce může být uskutečněna formou ochutnávky, sales promotion, rautů, spotřebitelské soutěže, účasti na výstavách, veletrzích, v prodejnách, roadshow, firemních akci, teambulding apod. Při této příležitosti je dobré využít pronájem stánků či si nechat zhotovit vlastní prezentační systémy, které můžete využívat dlouhodobě.

Ohledně jakýchkoli marketingových aktivit je vždy dobré obrátit se na odborníky, kteží mají s propagací letité zkušenosti, orientují se v marketinfových trendech a ví, co na vaše potenciální zákazníky zapůsobí.

Zdroj fotografie: www.reklamni-stanky.cz