cukroviSledování pohádek pěkně pod peřinou s talířem cukroví? Vypadají alespoň z části podobně vaše Vánoce? Taky vám připadá nemožné nepřibrat? Poradíme vám, jak na to, aby vaše váha zůstala stejná a vy si nemuseli dobroty odepřít.

Ochutnejte vše, ale nepřejídejte se!

Talíře překypují těžkým bramborovým salátem a mastnou rybou či jiným masem. Po štědrovečerní večeři se odkutálíme ke stromečku a po doznívající radosti z dárků se přesouváme k pohádkám a uždibujeme cukroví. A na Nový Rok se nestačíme divit, jaká čísla se nám před očima objevují na váze.

Doporučujeme:

I když nebude jídlo o Vánocích zrovna zdravé, pokuste se jíst pravidelně a menší porce. Neuzobávejte! Naberte si například svůj vlastní talířek cukroví a další jídlo si dejte třeba za další 2-3 hodiny. K snídani si přidejte i ovoce, například typicky vánoční ananas nebo mandarinky. Zasytí vás na delší dobu a zažene chuť na sladké.

K večeři si naberte malou porci a pokud vás nezasytí, přidejte si. Nedělejte to obráceně! Pokud si naložíte hordu jídla, budete se jí snažit dojíst, protože je to prostě moc dobré a jsou přeci Vánoce, ne? Poslední lehčí jídlo si dopřejte minimálně 2 hodiny před usnutím. Tělo tráví daleko pomaleji a můžete se proto během noci často budit.

Zimní radovánky venku!

Během svátků si mnoho z nás užívá klidu a tepla domova. Odpočinek od všedních pracovních dnů je nanejvýš potřebný. Dost často tak celé dny nic neděláme, ležíme u televize s hromadou jídla a maximálně se přesuneme na návštěvu své rodiny, kde to nevypadá jinak. A to je hlavní „kámen úrazu“!

Doporučujeme:

Při vánočním příjmu kalorií je pohybu potřeba víc, než kdy jindy! Je důležité, abyste nonstop neseděli doma. Po obědě si třeba zajděte na hodinovou procházku do přírody nebo si nadělte pod stromeček zimní brusle a zajděte si zasportovat. Jestli se za žádnou cenu nechcete hýbat, budete muset krotit své chutě. A když ne, přibývajícím kilům na váze se bohužel nevyhnete.

Spěte!

Patříte mezi šťastlivce, kteří mají přes vánoční svátky dovolenou? Jak příhodné období k tomu, abychom ponocovali a užívali si volného času na maximum. Trávíte svátky pracovně a přesto ponocujete?

Doporučujeme:

Nezapomeňte si dopřát dostatečně dlouhý a pravidelný spánek. Je nezbytný pro regeneraci lidského organismu.

Jestliže jste uposlechli naši radu, nejdete spát s přeplněným žaludkem, a přesto se v noci probouzíte, může být příčinou i nepohodlná a proležená matrace. Nedopřáli jste si novou a pohodlnou matraci pod stromeček? Pořiďte si ji v novém roce. Matrace vás netrápí, ale přesto nemůžete usnout? Zkuste si v ložnici například vyvětrat, uvařit bylinkový čaj, zapálit aromatickou svíčku a poslouchat meditační hudbu. Relaxace vám pomůže ke zdravějšímu a nepřerušovanému spánku.