Image_1648Přemýšlíte v novém roce nad svým jídelníčkem a chcete se stravovat zdravěji a zároveň chutně? Začněte u úplného základu, vyměňte klasické bílé pečivo za pufované produkty. Mají mnoho benefitů a jsou určeny opravdu pro každého! Proč je lepší jíst tyto výrobky místo klasického pečiva? To jsme si pro vás dnes připravili a přinášíme i recept na jeden výborný pokrm s využitím Raciolek.

Bílé pečivo nemá ideální složení?

Úskalím pečiva je především jeho složení. „Bílá mouka, tuk a někdy také cukr jsou hlavními složkami, které pečivo obsahuje. Pokud tedy nepočítáme další stabilizátory, barviva, regulátory kyselosti a ostatní nežádoucí látky,“ uvádí Bc. Blanka Procházková, nutriční odbornice společnosti RACIO. Obyčejný tukový rohlík, který běžně konzumujeme i několikrát denně, totiž může obsahovat až 30 různých ingrediencí.

Přednosti pufovaných výrobků

„Alternativou k běžnému pečivu jsou pufované výrobky, které mají hned několik benefitů,“ vysvětluje Procházková a dodává: „Při pufování jsou zpracována celá neopracovaná zrna, ať už rýže, kukuřice nebo obilovin, a díky tomu si výrobky zachovávají maximální výživové hodnoty, vyšší podíl vlákniny, který má příznivé účinky na trávicí soustavu a zároveň mají nižší podíl cholesterolu a přidaných a konzervačních látek.“

bfdbfdbf

Pufované výrobky mají vysoký podíl vlákniny a zachovávají si maximální výživové hodnoty.

Pufované produkty se dají mlsat samostatně, obložené, nebo se využijí i k přípravě složitějších pokrmů. RACIO se dá využít jak v teplé, tak studené kuchyni. Vyzkoušejte si s námi například Raciolky s grilovanou zeleninou a sýrem feta, které poslouží jako lehká svačinka nebo pohoštění pro hosty, a uvidíte, že nahrazení klasického pečiva zdravější variantou RACIO je snadné.

Grilovaná zelenina se sýrem feta na sýrových Raciolkách

IMG_9265u

  • 1,5 balení Raciolky sýrové
  • 200 g mix zeleniny (paprika, cuketa, lilek)
  • olivový olej
  • sůl
  • mletý pepř
  • česnek
  • tymián
  • omáčka sweet chilly
  • sýr feta
  • cherry rajčátka na ozdobení

Zeleninu nakrájíme na malé kostičky, pokapeme olivovým olejem, dochutíme solí, pepřem, česnekem, čerstvým tymiánem a omáčkou sweet chilly omáčkou, promícháme a rozložíme na plech s pečícím papírem. Krátce ogrilujeme v troubě. Vychladlou směs necháme na sítku okapat. Sýrové Raciolky vložíme na dno vykrajovacího kroužku a pufovaný plátek poklademe zeleninou. Sýr feta nastrouháme nahrubo a smícháme s troškou olivového oleje. Sýr poté navršíme na zeleninu, mírně přitlačíme a formičku odstraníme. Jednotlivé porce dozdobíme cherry rajčátky.